Page content

Training voor klantmanagers: coachende vaardigheden

training-voor-klantmanagers-van-sociale-diensten

Maak je werk plezieriger en leer jouw klant beter te begeleiden naar zelfredzaamheid door een coachende aanpak

Voor wie

Deze training is bedoeld voor klantmanagers van gemeentelijke sociale diensten. Naast de rol die je als klantmanager of werkcoach vervuld als vertegenwoordiger van de organisatie, verdiept de training vooral de rol als coachende begeleider van de klant. Als klantmanager werk je in het spanningsveld van een behoorlijke caseload. Targets plus minder tijd per klant aan de ene kant. Aan de andere kant het leren kennen van de klant en keuzes maken voor een effectieve begeleiding. Deze training voor klantmanagers speelt in op de verzwaring van de taken van klantmanagers omdat gemeenten steeds meer doelgroepen moeten begeleiden.

Het doel

In de training voor klantmanagers en werkcoaches ga je coachende vaardigheden ontwikkelen waardoor het feitelijke werk meer aan de kant van de klant komt te liggen. Je leert jezelf opnieuw kennen. Dat doet misschien even zeer maar is zeer de moeite waard. Je gaat een aantal vastgewortelde misvattingen in je rol oplossen. Dit geeft je een ander perspectief op jouw aanpak. Hierdoor ontstaat er minder weerstand bij jou en de klant en ga je de klant in de beperkte tijd die je hebt beter leren kennen.

Het resultaat van de training coachende vaardigheden

Jij bereid voortaan je werk anders voor door anders een gesprek in te stappen. Je realiseert dat het begint bij jou, niet bij de klant. Je bent je ervan bewust dat je anderen alleen met succes kan begeleiden als jij stabiel in jouw energie bent. Het resultaat van de training voor klantmanagers is minder werk per klant en meer plezier in je werk. Dit ontstaat omdat je beter aansluit op de behoefte van de klant en deze effectiever stappen gaat zetten.

Neem contact op met onze specialist voor deze training

De training coachende vaardigheden voor klantmanagers is maatwerk en sluit aan bij uw behoefte. Rob Houdijk heeft als klantmanager werk, klantmanager inkomen en integraal klantmanager gewerkt en geeft al jaren trainingen aan werkzoekenden en aan het personeel van sociale diensten. De training is ontwikkeld vanuit de dagelijkse praktijk en is gericht op het ervaren van het effect van het eigen denken, voelen en doen. Neem contact op met Rob via een bericht of per telefoon via het contactformulier. Klik HIER